streda 22. januára 2014

Tip na rýchle a yummy jedlo!


Ahojte!

Dnes mám pre vás taký miničlánok, v ktorom vám chcem poradiť ako si pripraviť rýchlu, jednoduchú a chutnú večeru/obed/whatever. 
Príprava naozaj nezaberie veľa času a jej náročnosť je takmer nulová :) 

Takže, ak by ste mali chuť na fajnové kuracie mäsko so zdravým zeleninovým šalátom, určite čítajte ďalej :)


Uvedené množstvo potravín mi vyšlo približne na 4 porcie, ale je to veľmi individuálne, lebo každý sme iný jedák :) Takisto aj výber zeleniny do šalátu je na vás, pridajte alebo vymeňte položky podľa chuti. V tomto recepte môžte vidieť ako to najviac chutí mne :)   

Potrebujeme:
250g balenie cherry paradajok
2 šalátové uhorky
1 konzerva kukurice
2 cottage cheese s pažítkou
olivy
500g kuracích pŕs
olivový olej
grilovacie korenie špeciál bez soli
bylinkovú soľ



Na obrázku môžte vidieť, že som najskôr plánovala na mäso použiť aj sójovú omáčku. Nevšimla som si, že je to sladká sójovka - taká tá, ktorú používajú väčšinou čínske reštaurácie. Mne táto vôbec nechutí, no keby som mala doma klasickú, pravdepodobne by som ju na mäso pridala.

KURACIE MÄSO

Začneme mäsom. Je to veľmi jednoduché :)
Kuracie prsia opláchneme vo vode a nakrájame na približne rovnaké kocky/kúsky. Nakrájané mäso okoreníme grilovacím korením a bylinkovou soľou. Tak "přiměřeně" :) Radšej menej ako viac, lebo vždy môžte prichutiť neskôr, no keď to raz preženiete, "konzumenti" vás nepochvália :)
Na panvicu kvapneme pár kvapiek olivového oleja a mäso sprudka opečieme na najsilnejšom ohni kým nezbelie. Keď chytí belasí nádych, plameň zmiernime približne na polovicu, panvicu prikryjeme pokrievkou a necháme variť. Doba varenia sa rovná dobe prípravy šalátu :) Nemám to odmerané, že koľko presne som ho tam nechala. Ak by ste sa báli, aby sa vám nepripieklo, nechajte ho variť na najmenšom ohni :) A ideme na šalát.

TIP: Ak teda máte radi sójovú omáčku, pridajte ju na mäso predtým, ako ho prikryjete. Kým sa bude dusiť, sójovka do neho pekne prejde a mäsko prevonia, prichutí a dodá mu správnu sójovú šťavu :)

ZELENINOVÝ ŠALÁT

Opäť veľmi jednoduché. Paradajky umyjeme a nakrájame buď na polovice alebo na štvrtinky, podľa veľkosti. Uhorky ošúpeme a takisto nakrájame. Najlepšie na malé kocky. Ja zvyknem nakrájať aj olivy, aspoň na polovicu, takže si nakrájame aj tie. Všetky nakrájané ingrediencie zmiešame v jednej mise s kukuricou, pridáme cottage cheese a ochutíme podľa potreby bylinkovou (prípadne obyčajnou) soľou. A zdravý a veľmi yummy šalát je na svete!

TIP: Ak nemáte radi cottage cheese, alebo by ste z nejakého dôvodu hľadali inú alternatívu dresingu či zálievky, odporúčam ho nahradiť trochou olivého oleja zmiešaného s kvapkami citrónu. Šalátik je potom svieži a rovnako veľmi chutný :) 


A to je všetko :) Vyskúšame, či je mäso hotové (pravdepodobne by za ten čas malo byť, mne to tak vyšlo) a ak je, večera/obed je na svete :) 

Ja som k tomu dala ešte upiecť cesnakovú bagetku, lebo ju mám veľmi rada a mala som na ňu chuť. Je to polotovar, ktorý nájdete asi v každom supermarkete - predpečená bageta plnená bylinkovým alebo cesnakovým maslom. Stačí dať do rúry na cca 5-8 minút a hotovo, fajnotka. 
Odporúčam - veľmi sa hodí k šalátu! 

A tu je finálna podoba:

Ako som vravela - rýchlo, jednoducho a ak vyskúšate, tak mi dáte za pravdu, že aj chutne! :)

Dobrú chuť!



Ak sa nájde niekto, kto si to prečítal alebo možno aj vyskúšal, určite dajte vedieť v komentároch. Veľmi by to potešilo :)


1 komentár:

  1. Vypadá to výborně. Podobně to taky připravuji, akorát nepoužívám kukuřici a dávám jiné sýry :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme krásne za Vaše komentáre ♥♥♥